
Przed branżą borówkową stoją dwa wielkie wyzwania: konsolidacja i aktywna promocja konsumpcji, zarówno w kraju jak i za granicą. Robimy wielki krok w obydwu tych obszarach – zapowiada Dominika Kozarzewska, Prezes Polskich Jagód. Łączymy potencjał i międzynarodowe doświadczenie Polskich Jagód, Podkarpackiej Grupy Producentów Borówki Elliot i wielkopolskiej Berry Group. Pod nazwą Polish Berry Cooperative jedziemy na targi Fruit Logistica w Berlinie, by promować standardy, które pozwoliły polskim plantatorom osiągnąć wielki międzynarodowy sukces i uczyniły nas największym producentem borówki w Europie.
Cały artykuł w serwisie jagodnik.pl
Jesteśmy kolejnym pokoleniem plantatorów. Chcemy integrować branżę wokół podejścia „tylko najlepsze jest naprawdę dobre” i wokół standardów, które dały nam duży sukces. Polskie plantacje są odwiedzane przez przedstawicieli odbiorców i dystrybutorów. Podkreślają oni rozmach inwestycji, nasze doświadczenie i innowacyjność. Naprawdę mamy się czym chwalić i chcemy to robić na znacznie większą skalę niż dotychczas – dodaje Mateusz Pilch, jeden z liderów Berry Group.
Ta konsolidacja powinna pomóc również krajowemu rynkowi. Partnerzy chcą przypomnieć, że sukces branży nie jest kwestią klimatu czy embargo. Jest efektem decyzji podejmowanych przez kilka pokoleń plantatorów, często wbrew ogólnym tendencjom wśród rolników i sadowników. Musimy głośno mówić, że borówkarze sami sobie, już wiele lat temu, narzucili wyższe wymagania jakościowe i dlatego dziś mają rosnący eksport i dobrą opinię o swoim produkcie – dodaje Mateusz Pilch.
Cały artykuł w serwisie jagodnik.pl